Navn:    

 

 Vibeke Mayland Madsen

dresse:

 

 Kulsviervænget 28

 2800 Kgs. Lyngby

 Mobil: 25 79 17 10

 E-mail: vmm@maylandconsulting.dk

 

Fødselsår:  

 

 

1965

 

Kompetencer:

 

 

Økonomiske:

·        Udarbejdelse af årsregnskab

·        Udarbejdelse af driftsbudgetter og nøgletal til brug for ledelsesrapportering

·        Indgående kendskab til regnskabsudarbejdelse og afregning af moms

·        Koordinering af budgetter mellem datterselskaber og moderselskab

·        Kvalitetssikring af økonomirapporteringen fra datterselskaber

·        Indgående kendskab til økonomirapportering af Joint Venture selskaber

 

Projekt koordinering:

·        Deltagelse i tværfaglige projektteams

·        Projektøkonomi

·        Kommunikation på tværs af faggrænser

·        Projektleder for økonomifunktionen

·        Leverer resultater indenfor korte deadlines

 

Administration:

·        Daglige kontakt til datterselskaber i udlandet og projektledere

·        Administration og servicering: afstemning af konti herunder mellemregninger og konti i udenlandsk valuta, bogføring af kasserapporter, udarbejdelse af fakturaer samt godkendelse af fakturaer fra datterselskaber

·        Mangeårig erfaring med administration af udenlandske datterselskaber og de krav det stiller til servicering og administration

 

Personlige kompetencer:

·        Evne til at organisere og løse komplicerede opgaver både alene og i teams

·        Serviceminded og godt overblik

·        Engageret og ansvarsbevidst

·        Resultatorienteret

·        Arbejder struktureret og god til reorganisering af arbejdsprocessor

·        Høj stresstærskel

 

Erhvervserfaring:

 

 

2007 -  

 

 

Mayland Consulting

Konsultent & Direktør

 

Eget firma som tilbyder regnskabsassistance til nystartede og små virksomheder.

 

 

2005 – 2007

 

 

Strax Danmark A/S

Regnskabsspecialist & Regnskabschef Danmark

 

Højre hånd for regnskabschefen med speciel fokus på løsning af ad hoc opgaver og oprydningsopgaver i regnskabsafdelingen

 

Af nuværende arbejdsopgaver kan nævnes:

·        Udarbejdelse af årsregnskab

·        Udarbejdelse af månedsrapportering og nøgletal til ledelsen

·        Afstemning af balance for Danmark, Sverige og Norge

·        Analyse, oprydning og strukturering af konti for at sikre en korrekt økonomisk status og rapportering 

·        Oprydning i momsafregningen for Danmark

·        Kontakt offentlige myndigheder i Danmark, Sverige og Norge

 

2004 – 2005

 

Skaarup Imcase A/S

Regnskabsassistent 

 

Økonomiansvar for kreditorbogholderi. Af vigtige opgaver kan nævnes:

·        Afstemning af balance

·        Udarbejdelse af årsregnskab

·        Udarbejdelse af månedsrapportering og nøgletal til ledelsen

·        Oprydning i kreditorbogholderi samt finansdelen til brug i balancen 

·        Betaling af kreditorer

 


 


1998 – 2004

 

Carl Bro a/s

Projektøkonom i Carl Bro International

 

Økonomiansvar for udviklingsprojekter i Afrika, Asien og Østeuropa finansieret af donororganisationer som Danida, EU og Verdensbanken. Af vigtige opgaverne kan nævnes:

·        Regnskab, fakturering, budgettering, afstemninger vedrørende større udviklingsprojekter inklusiv kontakt til kunden.

·        Økonomiansvarlig for større joint ventures og større projekter til en værdi over 1 mio. Euro, som kræver tæt koordination med kunden, projektledelsen og samarbejdspartnere.

·        Udarbejdelse af garantistilling for projekter samt nedskrivning af disse.

·        Kontakt og samarbejde med projektkontorer og datterselskaber i udlandet primært den 3. verden. 

 

Det primære ansvar for økonomien i datterselskaberne hos Carl Bro International og af vigtige opgaver kan nævnes:

·        Økonomi- og månedsrapportering til ledelsen i den internationale afdeling og direktionen vedrørende de største projekter i den internationale afdeling.

·        Budgettering i den international afdeling

·        Økonomi- og rapporteringsansvarlig for datterselskaber og repræsentationskontorer i Belgien, Letland, Litauen, Polen, Rusland og Vietnam herunder etablering af ens økonomirapportering.

·        Opfølgning på internationale debitorer i samarbejde med projektledelsen

·        Udarbejdelse af guide samt sparringspartner for projektledere og projektøkonomer vedrørende etablering og opfølgning på Joint Venture projekter.

 

Arbejdserfaring fra  følgende lande: Belgien, Danmark, Letland, Litauen, Polen, Rusland, Vietnam

 

Erfaring med følgende donororganisationer: Asian Development Bank, Danida, European Union, The World Bank.

 

1994 - 1998

 

Baltimar Aps.

Regnskabsassistent

Ansvarlig for 5 fem holdingselskaber:

Det daglige bogholderi inklusiv debitorer, kreditorer, bogføring, afstemninger, afskrivninger, Dataløn, moms samt klargøring og afstemning til årsregnskab via regnskabssystem på Baltimar’s IBM AS/400 system.

 

1992 – 1994

 

Bendix Shipping & Transport

Regnskabs- og kontorassistent

 

1991 – 1992

 

Dasena A/S

Regnskabsassistent

 

1990

 

USA - Aupair i Boston

 

1986 – 1989

 

GH-Compass Shipping A/S

Regnskabs- og kontorassistent

 

1985 – 1986

 

GH-Compass Shipping A/S

Shipping assistent 

 

1982 – 1985

 

Georg Hansen Shipping A/S

Shippingelev

 

Uddannelse:

 

  • Merkonom – Kurser i Intern/Ekstern Regnskab, 1991 - 1992 afsluttende eksamen mangler.
  • Kursus på Harvard University - Regnskab, 1990
  • Merkonom - Virksomhedsøkonomi, 1987

·        EFG - Handel & Kontor, 1981 - 1982

·        9 kl. folkeskole, 1981

 

Sprog:            

 

Tale

Skrift

Læseniveau

Engelsk

 

Flydende

Middel

Højt

Tysk

 

Middel

Lav

Højt

Svensk

 

Lav

Lav

Højt

                       

IT:

 

Højt brugerniveau i Microsoft Office, Word og Outlook.

Superbruger i Excel

Superbruger i Navision og Concorde